Folk Tale

La sigunda pierna

AuthorMatilda Koén-Sarano
LanguageLadino

Un ombre eskaso se izo hazino de enfluenza, yamó a su ijo i finalmente avrió el portafolio, le dio un poko de parás en la mano i le disho: “Ijo mío, no me estó konsintiendo bien. Va al soko, merka una gayina, métela en una oya, kuzínala i apróntame una buena supa. Vo komer la supa i la gayina, me vo konsintir mijor i me vo meter en pies.”

El ijo muy maraviyado izo lo ke le ordenó el padre, merkó la gayina i la gizó. La golor del gizado bayleó al ijo, ke a kavza de la eskasura del padre no vido nunka en su meza una semejante karne de poyo. Sin poderse kontener, arrankó una pierna del poyo i se la komió kon muncho plazer.

gallinaFue el ijo ande el padre kon el poyo sin la pierna. Miró el padre el poyo i disho: “Kualo akontesió a mi poyo. Deké le manka una pierna? Es ke te la komites tú?”

Le respondió el ijo: “Ke estás diziendo, papá? Ansina son todas las aves. Tienen una sola pierna. Si no te kreyes, mos alevantaremos amanyana presto i miraremos las aves de la ventana, i vas a ver kon tus ojos…”.

Se alevantaron presto, salieron afuera i vieron un grupo de laylekes ke estavan sovre un pie.

“Vites, papá?” disho el ijo, “Ya te lo dishi yo!”

El padre dio palmas i gritó: “Kirrrrrrsh!”. Los laylekes se espantaron, abasharon la piena duvlada i se fuyeron.

“Vites?” disho el padre al ijo, “Vites ke las aves tienen dos piernas? Es ke komites una pierna de mi poyo?”

Disho el ijo: “Papá, ke haham sos tú! Izites a los laylekes “Kirrrrrsh!” I eyos abasharon la sigunda pierna. Si azías esto al poyo ke gizí para ti, él también iva a abashar la sigunda pierna…”.


Text view